...لطفا منتظر بمانید

بهترین مرورگر برای دیدن سایت: Chrome 56

مشکلی هست؟ با [email protected] تماس بگیرید.

آخرین به روز رسانی: 3 ماه قبل

موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)

درباره

درباره ی ما

موسسه فرهنگی مدرسه برهان زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۶۸ با نام انتشارات مدرسه و با موافقت دکتر حداد عادل معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وقت فعالیت خود را آغاز نمود. انتشارات مدرسه با ابتنای به اهداف خود در سال ۱۳۷۳ و بر اساس اساسنامه‌ی خود به نام موسسه فرهنگی مدرسه برهان تغییر ماهیت یافت تا بتواند فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خود را در همه حوزه‌ها گسترش دهد. این موسسه تا کنون توانسته بالغ بر ۳۰۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و… و با توجه به شعائر اسلامی و اعتقادی تولید و به طبع رساند.

دستاوردها در حوزه ی آموزش زبان و ادبیات فارسی به خارجی ها

فعالیت‌ها در حوزه ی آموزش زبان و ادبیات فارسی به خارجی ها
0%

اهداف

موسسه فرهنگی مدرسه برهان اهداف زیر را دنبال می‌کند:

۱- توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی اعم از: خرید و فروش کتاب- تولید و نشر کتاب- برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی- تأسیس چاپخانه و صنایع وابسته- خدمات حمایتی از دست‌اندرکاران خدمات فرهنگی- کمک هزینه تحصیلی به اقشار آسیب‌پذیر- برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی- کمک به تجهیز کتاب‌خانه‌ها- شناسایی استعدادهای درخشان- کمک به معلمان سراسر کشور


۲- توسعه و ترویج فعالیت‌های هنری اعم از: انتشار آثار مکتوب هنری-برگزاری نمایشگاه‌های هنری- تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری
۳- توسعه و ترویج فعالیت‌های سینمایی، سمعی و بصری اعم از: برگزاری نمایشگاه‌های عکس و اسلاید- تولید فیلم‌های مستند، آموزشی، علمی، تاریخی و

 …
۴- توسعه و ترویج فعالیت‌های مطبوعاتی و تبلیغاتی اعم از: انتشار مجله، بولتن و نشریه، انجام کلیه عملیات تبلیغاتی- همکاری فنی و انتشاراتی و مبادله علمی و فرهنگی با مدیران سازمان و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و خصوصی


۵- توسعه و ترویج فعالیت‌های آموزشی اعم از: آموزش فرایند تولید و تکثیر آثار مختلف فرهنگی به علاقمندان- انجام فعالیت در زمینه IT و ICT- تولید و توزیع انواع محصولات آموزشی اعم از الکترونیک و چاپی- تهیه و تدوین و تولید و توزیع انواع منابع آموزشی و کمک آموزشی و کمک درسی


۶- توسعه و ترویج فعالیت‌های پژوهشی اعم از: تهیه و اجرای طرح های مطالعاتی، تحقیقاتی و علمی آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی- مطالعه در زمینه دانش فنی چاپ و انتشار برای بکارگیری آن- عرضه خدمات مشاوره‌ای در زمینه های علمی و فرهنگی به سایر موسسات و یا افراد

در تاریخ: 0000-00-00


0%

موضوعات تولید کتاب در انتشارات مدرسه

« قرآن و معارف اسلامی»

« ادبيات»

« دانش و فناوری »

«علوم پایه:فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات»

 « تاريخ ایران و جهان »

« علوم تربيتي »

« زبان هاي خارجي »

« هنر:‌ نقاشی، خوشنویسی، نمایش و...»

« علوم اجتماعی، جغرافيا ، مدیریت آموزشی»

در تاریخ: 0000-00-00


0%

چگونگی تولید کتاب در انتشارات مدرسه

در مجموع بيش از 200 نفر كارشناس و ارزشياب علمي با انتشارات مدرسه همكاري دارند كه در وهله اول كارشناسان و مولفان سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، از همكاران خوش‌فکر و فعال فرهنگي هستند .

سپس مؤلفان و مترجمان حرفه اي در سطح كشور و برخي معلمان با تجربه و نویسنده و گروهي از اساتيد دانشگاه‌ها كه شناخت كافي از آموزش و پرورش و مخاطبان انتشارات دارند و نيز جمعي از هنرمندان تصویرگر،گرافيست و ويراستاران زبده و با تجربه، بدنه كارشناسي بخش توليد انتشارات مدرسه را تشكيل مي دهند.

در تاریخ: 0000-00-00


0%

آشنایی با بسته آموزشی  فارسی بیاموزیم انتشارات مدرسه

بسیار سخن‌ها که در وصف زبان شیرین فارسی گفته‌اند گواه میزان مسؤولیت و وظیفه‌ بس دشوار ما برای حفظ و اشاعه آن است و تربیت فرزندانمان، دور از آب و خاک و وطن مألوف و فرهنگ مأنوس بی‌دغدغه‌ی آموزش زبان فارسی و حفظ فرهنگ آنان بدون آشنایی کامل با این زبان کاری سخت دشوار است.این دغدغه‌ها ما را بر آن داشت تا مجموعه‌ی «فارسی بیاموزیم» را به قلب‌های مهربان و تپنده‌ی هم‌وطنان صمیمی و گرامی خود در آن سوی مرزها تقدیم کنیم. هدف‌های اساسی ما در تدوین این مجموعه آن است که فراگیران بتوانند:

1ـ زبان مادری خود را درک کرده و با افراد خانواده و دیگران به روانی صحبت کنند، فارسی را به خوبی بفهمند، مطالب خواندنی فارسی را بخوانند، و به خوبی بنویسند.

2ـ از میراث فرهنگی و ملی و دینی ما که به زبان فارسی نگاشته شده است استفاده نمایند.

3ـ با فرهنگ، آداب و سنن، دیدنی‌ها و آثار تاریخی و تفریحی، مشاهیر و نویسندگان و بزرگان علم و ادب و هنر ایران آشنا شوند.

4ـ بین فرهنگ غرب و فرهنگ ملیّ خود پلی برای بهتر زیستن ایجاد کنند.

5ـ ضمن برقراری پیوند قلبی و عاطفی و درونی با فرهنگ سنتی و ملی خود، آن را حفظ کرده و به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

6ـ از آثار فارسی در قالب‌های ادبی و غیر آن استفاده نمایند.

7ـ فرهنگ، تمدن، هنر و ادب ایران را به دیگران معرفی نمایند.

این مجموعه‌ آموزشی ثمره‌ تلاش گروهی ده‌نفره متشکل از متخصصان آموزش زبان ف% در تاریخ: 0000-00-00


0%

آشنایی با بسته آموزشی  فارسی بیاموزیم انتشارات مدرسه

بسیار سخن‌ها که در وصف زبان شیرین فارسی گفته‌اند گواه میزان مس%D در تاریخ: 0000-00-00


0%

آشنایی با بسته آموزشی  فارسی بیاموزیم انتشارات مدرسه

بسیار سخن‌ها که در وصف زبان شیرین فارسی گفته‌اند گواه میزان مسؤولیت و وظیفه‌ بس دشوار ما برای حفظ و اشاعه آن است و تربیت فرزندانمان، دور از آب و خاک و وطن مألوف و فرهنگ مأنوس بی‌دغدغه‌ی آموزش زبان فارسی و حفظ فرهنگ آنان بدون آشنایی کامل با این زبان کاری سخت دشوار است.این دغدغه‌ها ما را بر آن داشت تا مجموعه‌ی «فارسی بیاموزیم» را به قلب‌های مهربان و تپنده‌ی هم‌وطنان صمیمی و گرامی خود در آن سوی مرزها تقدیم کنیم. هدف‌های اساسی ما در تدوین این مجموعه آن است که فراگیران بتوانند:

1ـ زبان مادری خود را درک کرده و با افراد خانواده و دیگران به روانی صحبت کنند، فارسی را به خوبی بفهمند، مطالب خواندنی فارسی را بخوانند، و به خوبی بنویسند.

2ـ از میراث فرهنگی و ملی و دینی ما که به زبان فارسی نگاشته شده است استفاده نمایند.

3ـ با فرهنگ، آداب و سنن، دیدنی‌ها و آثار تاریخی و تفریحی، مشاهیر و نویسندگان و بزرگان علم و ادب و هنر ایران آشنا شوند.

4ـ بین فرهنگ غرب و فرهنگ ملیّ خود پلی برای بهتر زیستن ایجاد کنند.

5ـ ضمن برقراری پیوند قلبی و عاطفی و درونی با فرهنگ سنتی و ملی خود، آن را حفظ کرده و به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

6ـ از آثار فارسی در قالب‌های ادبی و غیر آن استفاده نمایند.

7ـ فرهنگ، تمدن، هنر و ادب ایران را به دیگران معرفی نمایند.

این مجموعه‌ آموزشی ثمره‌ تلاش گروهی ده‌نفره متشکل از متخصصان آموزش زبان فارسی، برنامه‌ریزان درسی، مشاوران برجسته و تصویرگران خبره است که سالیانی چند به طراحی و تألیف آن مشغول بوده‌اند و شامل پنج کتاب درس و پنج کتاب کار در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته است.

هر کتاب دارای لوح فشرده صوتی و تصویری، واژه‌نامه و راهنمای معلم است تا کار آموزش با سهولت و آسانی انجام پذیرد. به‌کارگیری مناسب و متناسب مواد آموزشی و کمک‌آموزشی و خصوصاً راهنمای معلم می‌تواند در اصلاح روش‌های تدریس و نحوه‌ی درست آموزش مؤثر واقع شود.

علاوه بر این مجموعه کتاب هایی با عنوان قصه های خواندنی و شنیدنی و مجموعه شرح حال مفاخر برای تامین متون خوانداری مناسب نیز تولید شده است.

 

ویژگی‌های عمده‌ این مجموعه را به اختصار می‌توان چنین برشمرد:

1ـ به چهار مهارت زبانی (گوش‌دادن،‌گفتن، خواندن و نوشتن) به صورت یکسان و موازی توجّه می‌شود. این مهارت‌ها به کمک تمرین‌های متعدّد تقویت می‌گردد.

2ـ از رویکرد شناختی در آموزش زبان بهره‌گرفته‌ایم. نمود این رویکرد را می‌توان در تمرین‌ها و فعّالیّت‌ها مشاهده کرد برای نمونه دانش‌آموزان قادر خواهند بود پس از انجام تمرین‌های متنوع و فراوان به کشف قواعد زبان بپردازند.

3ـ آموزش و گونه‌ی گفتاری زبان فارسی همپای زبان نوشتار و در کنار آن انجام می‌گیرد.

4ـ از شیوه‌های آموزش فعّال، همیاری و آموزش خلاق در تدوین و طراحی درس‌ها و هم در روش‌های تدریس استفاده می‌شود. در تمام این مجموعه، زبان‌آموز مطالب درسی را به کمک گروه و با تمرین و تکرار فراوان فرا می‌گیرد.هر درس از 10 تا 15 تمرین و فعّالیت در حوزه‌ی چهار مهارت تشکیل شده است که همین تمرین‌ها در کتاب کار ادامه می‌یابد. کتاب کار برای فعالیت‌های خارج از کلاس است و کتاب درس در کلاس انجام می‌شود.

5ـ از روش آموزش ارتباطی در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم بهره‌گیری شده است.این شیوه فرد را در تقابل با فرد دیگر یا جمع قرار می‌دهد تا بتواند یادگیری خود را تعمیق بخشیده و در موقعیت‌های گوناگون زبانی آن را به کار برد.

6ـ فراگیران با موقعیت‌های زبانی و چگونگی کاربرد آن نظیر احوال‌پرسی، خرید، معرفی خود و دیگران، گفتن زمان، درخواست  و رد درخواست، خداحافظی و تعارف‌ها به مرور آشنا می‌شوند. طراحی ساختار کتاب به گونه‌ای است که زبان‌آموزان حدود 60 موقعیت کاربردی زبان را در طی سه کتاب فرا می‌گیرند.

7ـ سعی شده است از واژگان مشترک میان دو زبان فارسی و انگلیسی بیشتر استفاده شود.

8ـ از زبان واسط در آموزش استفاده نکردیم؛ زیرا معتقدیم این شیوه روند آموزش را کند می‌کند.

9ـ به خطّ فارسی و آموزش آن توجه ویژه‌ای شده است. در کتاب کار و تمری‌ها فرصت‌های فراوانی برای نوشتن و دست‌ورزی فراهم شده است.

10ـ شیوه‌ی ما در آموزش بهره‌گیری از روش کلی در خواندن و روش تحلیلی در نوشتن است. بنابراین هنگام خواندن انتظار می‌رود فراگیر با توجّه به تصویر شیء و تکرار آن توسط معلم و نوار شکل خواندن آن را به طور کلی یاد گیرد و آن‌گاه آن را به هجاها و واج‌های آن تجزیه کند.

11ـ فراگیر در این مجموعه (خصوصاً جلد دوم به بعد) با فرهنگ،‌زبان، ادب و هنر فارسی،‌مشاهیر و بزرگان آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی و برخی از مسائلی که مربوط به ایران و اسلام می‌شود آشنا می‌گردد.

در تاریخ: 0000-00-00


0%

ویراست جدید کتاب فارسی بیاموزیم

—      این مؤسسه هم‌اکنون در حال تولید ویراست جدیدی از مجموعه «فارسی بیاموزیم» زیر نظر جناب آقای دکتر حسن ذوالفقاری می باشد که بر اساس آن در نظر است با همکاری بنیاد سعدی، محتوای آموزش مجازی آن نیز از طریق شبکه وب و تولید لوح فشرده آموزشی انجام پذیرد.

—      در این بازنگری، تصاویر، متن، شیوه های ارائه مفاهیم و ساختار آموزشی کتاب مورد بازنگری قرار گرفته و این بسته آموزشی روزآمده شده در اختیار علاقمندان به یادگیری زبان فارسی قرار می‌گیرد.

—      علاوه بر این کتاب های مناسب برای تقویت و تعمیق مفاهیم آموزشی در کنار ویرایش جدید به این بسته آموزشی اضافه می شود. 

در تاریخ: 0000-00-00


0%

ویراست جدید کتاب فارسی بیاموزیم

—      این مؤسسه هم‌اکنون در حال تولید ویراست جدیدی از مجموعه «فارسی بیاموزیم» زیر نظر جناب آقای دکتر حسن ذوالفقاری می باشد که بر اساس آن در نظر است با همکاری بنیاد سعدی، محتوای آموزش مجازی آن نیز از طریق شبکه وب و تولید لوح فشرده آموزشی انجام پذیرد.

—      در این بازنگری، تصاویر، متن، شیوه های ارائه مفاهیم و ساختار آموزشی کتاب مورد بازنگری قرار گرفته و این بسته آموزشی روزآمده شده در اختیار علاقمندان به یادگیری زبان فارسی قرار می‌گیرد.

—      علاوه بر این کتاب های مناسب برای تقویت و تعمیق مفاهیم آموزشی در کنار ویرایش جدید به این بسته آموزشی اضافه می شود. 

در تاریخ: 0000-00-00


توانمندی‌ها در حوزه ی آموزش زبان و ادبیات فارسی به خارجی ها

انتظارها از بنیاد سعدی در حوزه ی آموزش زبان و ادبیات فارسی به خارجی ها

زمینه همکاری در حوزه ی آموزش زبان و ادبیات فارسی به خارجی ها

زمینه همکاری با بنیاد سعدی

زمینه همکاری با دیگر موسسات

مشکلات، انتظارات، فرصت ها و تهدیدها

پیشنهادها

برنامه های کلیدی در دست اقدام در سال 97 در حوزه ی آزفا

تماس

اطلاعات تماس با موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)

مسئول موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) : آقای شاه ­آبادی

تلفن: 88800324-9
نمابر: 88903809
موبایل:
ایمیل:
وبگاه: http://enma.ir/
نشانی: تهران خیابان سپهبد قرنی نرسیده به پل کریمخان خیابان شهید حقیقت طلب پلاک ۸

نماینده موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) : محمدحسين محبت پناه

تلفن: 88800324-9
نمابر: 88903809
موبایل: 09123441631
ایمیل: [email protected]
وبگاه: http://enma.ir/
نشانی: تهران خیابان سپهبد قرنی نرسیده به پل کریمخان خیابان شهید حقیقت طلب پلاک ۸

آموزش و پژوهش

آموزش و پژوهش ما
آمارهای آموزشی و پژوهشی
فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی
پژوهش ها
طرح های پژوهشی
صرفا در حوزه ی آزفا
هنوز طرح پژوهشی ای وارد نشده است.
پایان نامه ها
صرفا در حوزه ی آزفا
هنوز پایان نامه ای وارد نشده است.
کتاب
صرفا در حوزه ی آزفا
هنوز کتابی وارد نشده است.
مجله علمی پژوهشی
صرفا در حوزه ی آزفا
هنوز مجله ای وارد نشده است.
همایش ها
همایش های تخصصی آزفا
هنوز کنفرانسی وارد نشده است.