دوره تربيت مدرس مجازی (مرداد 97) دوره پایان یافته است course

لطفا منتظر بمانید...

بهترین مرورگر برای دیدن سایت: Google Chrome

مشکلی هست؟ با amoozesh[at]saadifoundation[dot]ir تماس بگیرید.

play_circle_filled
از: 2018/08/12
1397/05/21
pause_circle_filled
تا: 2018/09/16
1397/06/25
alarm
مهلت ثبت نام
تمام شد.
directions_run
ظرفیت باقیمانده
فقط 3 نفر
portrait
جناب آقای دکتر احسان طوفانی‌نژاد
مدیر توليد محتوای الکترونیكی بنياد سعدی

معرفی دوره و شرایط متقاضیان

این دوره چیست؟ آیا می توانم در آن شرکت کنم؟



رشد روزافزون فناوری‌های نوین و ارائه خدمات مختلف در محیط مجازی باعث شده است که آموزش و یادگیری در فضای مجازی به عنوان یک نیاز ضروری در جوامع تبدیل گردد. کما اینکه یکی از اهداف ارزشمند سند چشم‌انداز کشور در افق بیست ساله، دستیابی به جایگاه برتر علمی در سطح منطقه و خاورمیانه با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم است که محیط آموزش مجازی که یکی از راهکارها حرکت از آموزش‌های سنتی به سمت یادگیری الکترونیکی است.

در این بین معلم به عنوان یکی از چهار رکن آموزش مجازی نقش مهمی در کیفیت دوره‌ها دارد، با وجود مدرسان متخصص موضوع و با تجربه، مهارت‌های الکترونیکی آنان عنصری مغفول در مجموعه فعالیت‌های برگزاری دوره‌های مجازی است. همانطور که روش‌های آموزش و تدریس در محیط‌های حضوری مانند ایجاد دانشگاه فرهنگیان، و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های دانش‌افزایی تربیت مدرس در دانشگاه‌ها مورد توجه سیاستگزاران، مدیران و طراحان آموزشی قرار گرفته است، نیاز است که تربیت مدرسین مجازی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد تا شرکت‌کنندگان در دوره‌های مجازی که تعداد آنان رشد تصاعدی دارد از کیفیت بالاتر آموزش بهره ببرند.

از طرفی یکی از مخاطبین اصلی دوره تربیت مدرس مجازی، مؤسسه‌ها و اساتیدی هستند که به دلیل عدم هم‌مکانی با دانشجویان خود، بجای صرف هزینه‌های انتقال استاد یا دانشجو به یک مکان مشترک، بر روی آموزش مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌ و به دنبال ارائه آموزش با کیفیتی مشابه و ختی بالاتر از محیط حضوری هستند. از بهترین نمونه‌های این مؤسسات بنیاد سعدی است که آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را به عهده داشته و مخاطبین آموزش‌ها در این بنیاد افرادی از سراسر نقاط دنیا هستند. برپایی سامانه آموزش و یادگیری مجازی و طراحی و تولید محتوای الکترونیکی از فعالیت‌های بنیادین و شروط لازم جهت این هدف می‌باشد، با این حال شرط کافی در ارائه آموزشی با کیفیت توانمندسازی مدرسین دوره در تدریس و فعالیت در این محیط مجازی است.

شرکت‌کنندگان پس از موفقیت در دوره می‌توانند یک دوره آموزش مجازی را طراحی و در سامانه آموزش مجازی پیاده سازی نموده و به عنوان مدرس دوره را برگزار نمایند.

مخاطبین

مدرسین آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

درباره مدرس دوره

احسان طوفانی‌نژاد دارای دکتری تکنولوژی آموزشی از دانشگاه علامه‌طباطبائی و لیسانس مهندسی برق الکترونیکی است. همچنین به عنوان محقق میهمان به مدت یک‌سال در دانشگاه استرالیای جنوبی در کشور استرالیا و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در کشور آمریکا در حوزه روش‌های آموزش و یادگیری در محیط‌های برخط و شبکه‌های اجتماعی مجازی تحقیق و فعالیت می‌کرد. تجربیات 10 ساله وی در تدریس دانشگاهی در حوزه تکنولوژی آموزشی، 4 سال مدرس مجازی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری بیش از 10 عنوان کارگاه مرتبط با آموزش و یادگیری در محیط مجازی و همچنین 19 سال تدریس مهارت‌های رایانه و روش‌های تدریس در مدارس و مؤسسات مختلف صنعتی و آموزشی، باعث شده که بتواند تلفیق مناسبی از تئوری‌ها و یافته‌های پژوهش‌ها، با عمل در محیط‌های آموزشی و یادگیری ایجاد کند. از او مقالات و پژوهش‌های مختلفی درباره حوزه‌های مختلف مرتبط با آموزش با تمرکز بر آموزش و یادگیری مجازی چاپ شده است. جهت آشنایی بیشتر با سوابق دکتر طوفانی‌نژاد می‌توانید رزومه ایشان را مشاهده نمایید.

مدت

12 جلسه (24 ساعت)، یکشنبه‌ها 14 الی 17:30، از 21 مرداد تا 25 شهریور 1397

شیوه ارزشیابی

  1. تکالیف 20 امتیاز: شش سری تکلیف که نمره نهایی میانگین نمره‌های تکالیف خواهد بود.
  2. آزمون‌های هفتگی 20 امتیاز: شش سری آزمون هفتگی از محتوای کار شده در کلاس که نمره نهایی میانگین نمره‌های آزمون خواهد بود.
  3. آزمون نهایی تئوری 25 امتیاز: از مجموع محتوا، فعالیت‌ها و منابع مشخص شده در کل دوره
  4. آزمون نهایی عملی 35 امتیاز: انجام پروژه نهایی کلاس و ارزیابی دو پروژه همکلاسی‌ها طبق ملاک‌های مشخص شده

حد نصاب قبولی و دریافت گواهی دوره: 75 امتیاز

اهداف دوره

در پایان این دوره، من چه چیزهایی به دست می‌آورم؟

هدف اصلی

آشنایی و توانمندسازی در آموزش در فضای مجازی

اهداف جزئی

  • آشنایی با مبانی آموزش در فضای مجازی
  • توانمندی در بکارگیری انواع فناوری‌های سخت‌افزای و نرم‌افزاری مورد استفاده در محیط آموزش و یادگیری مجازی
  • حضور و فعالیت در محیط‌های همزمان و غیرهمزمان مجازی در نقش معلم و یادگیرنده در یک سامانه آموزش مجازی
  • طراحی و آماده سازی محیط آموزش و یادگیری مجازی جهت فعالیت یادگیرندگان
  • طراحی و بکارگیری انواع روش‌های ارائه تکلیف، ارزشیابی و پشتیبانی در فضای مجازی

پروژه پایانی دوره: طراحی یک دوره آموزش مجازی و پیاده سازی آن در سامانه آموزش مجازی بنیاد سعدی

سرفصل‌های دوره

در این دوره چه می‌آموزم؟

سرفصل‌ها و برنامه اجرایی دوره

جلسه تاریخ موضوع
1 21/5/97 معارفه و آشنایی با سامانه
2 مبانی آموزش مجازی
3 28/5/97 انتقال کلاس حضوری به مجازی/ معلمان مجازی
4 فناوری‌های مورد استفاده در آموزش مجازی
5 4/6/97
(مجازی)
ویژگی‌های محیط یادگیری الکترونیکی
6 آماده سازی محیط آموزش مجازی
7 11/6/97 مدیریت کلاس مجازی/ یادگیرندگان مجازی
8 محتوا در آموزش مجازی
9 18/6/97 تکلیف در آموزش مجازی، روش‌های ارائه و تصحیح
10 ارزشیابی در آموزش مجازی
11 25/6/97 پشتیبانی در آموزش مجازی
12 روندهای جدید در آموزش مجازی
27/6/97 آزمون پایانی

منبع

  • کتاب "فعالیت‌های الکترونیکی، کلید یادگیری فعال در محیط‌های برخط"، گیلی سالمون، ترجمه دکتر احسان طوفانی‌نژاد و رضا پاشا، نشر خاموش
  • مقالات مرتبط معرفی شده در هر جلسه

روش اجرا در هر جلسه

در هر جلسه فعالیت‌های عملی مرتبط با موضوع طراحی شده است و شرکت‌کنندگان در هر دو نقش معلم و یادگیرنده انواع فعالیت‌های مرتبط را در سامانه آموزش مجازی بنیاد سعدی انجام خواهند داد. جزئیات فعالیت‌ها با شرح زیر صورت می‌گیرد:

  1. تدریس در کلاس حضوری توسط استاد
  2. انجام برخی از فعالیت‌ها توسط دانشجویان در کلاس حضوری
  3. فعالیت در سامانه مجازی بعد از کلاس حضوری
    1. ارائه منابع تکمیلی توسط استاد
    2. ارائه تکلیف هر جلسه با ذکر تاریخ تحویل توسط استاد
    3. انجام و ارسال تکلیف توسط دانشجویان تا تاریخ مشخص شده
    4. تصحیح و ارائه نمره و بازخورد اطلاعاتی و احساسی توسط استاد تا قبل از شروع جلسه بعدی
    5. ارسال نظر توسط دانشجویان درباره کلاس، محتوای هر جلسه و تکلیف در صفحه اصلی کلاس
    6. اختصاص زمان مشخص در هر هفته جهت گفتگوی همزمان متنی یا تصویری
    7. انجام آزمون کلاسی مربوط به جلسه تا تاریخ تعیین شده و دریافت نمره

قوانین دوره

شما برای شرکت در این دوره باید این قوانین را رعایت کنید.

  1. همراه داشتن لپ تاپ توسط شرکت‌کنندگان الزامی است.
  2. حداکثر غیبت در دوره 2 جلسه بوده و غیبت بیشتر منجر به حذف از دوره و عدم صدور گواهی می‌شود.
  3. با توجه به تکالیف و جلسات مجازی نیاز است که امکان اتصال به اینترنت در منزل فراهم باشد.
  4. شرکت‌کنندگان حداقل 5 ساعت در هفته خارج از کلاس جهت انجام تکالیف و فعالیت‌های کلاسی اختصاص دهند.
  5. موضوع پروژه‌ پایان دوره توسط بنیاد سعدی مشخص می‌گردد.
  6. اولویت ثبت نام با افرادی است که سابقه تدریس زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را داشته و هم‌اکنون و یا در آینده مدرس دوره‌های مجازی خواهند بود. تشخیص اولویت شرکت در دوره با معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی می‌باشد.

برنامه درسی

جزئیات برنامه ی این دوره

مکان برگزاری

این دوره در کجا برگزار می شود؟

ایران، تهران، ولنجک، خیابان پانزدهم شرقی، پلاک 17، بنیاد سعدی، طبقه اول، سالن کنفرانس بنیاد سعدی

هزینه

هزینه ی شرکت در این دوره چقدر است؟

4,800,000 ريال (چهار میلیون و هشتصد هزار ريال)

ثبت نام

برای ثبت نام در این دوره باید عضو سایت باشید. اگر عضو نیستید اکنون عضو شوید و اگر عضو هستید وارد شوید.
=